Historie
Længe har ønsket været at designe og bygge egen sejlbåd. Projektet skulle være overkommeligt, teknisk visionært og med mulighed for mangfoldiggørelse. Overkommeligt fordi projektet tidsmæssigt ikke må strække sig over mere end tre år fra konstruktionsstart til søsætning. Teknisk visionært fordi projektet skulle adskille sig fra køb af en standard båd, der allerede fandtes på markedet og give den designmæssige udfordring det er at skabe noget nyt. Mangfoldiggørelse fordi det skulle være muligt at etablere en produktion, hvis de praktiske forhold ville være tilstede og hvis prototypen gave et tilfredsstillende resultat. I november 2000 startede udskæringen af spanter ud fra linie-tegningen. Bygge bedding blev nivelleret ud og de 17 spanter, udskåret i spånplade blev opstillet. Langskibs lister blev monteret og kærne materialet var færdigmonteret i løbet af april 2001. Den udvendige overflade blev lagt op i glasfiber og skroget blev vendt i sommeren 2001. Bygge spanter og langsgående lister blev demonteret og indvendig overflader i skroget blev lagt op i september. Midlertidige dæksbjælker i trælister blev monteret på det åbne skrog og kærne materiale blev lagt på dæk og kahyt, som stod færdig udvendigt i starten af 2002. Samme forår blev kølbladet støbt, som en hul skal-konstruktion i glasfiber med plads til de otte gennemgående kølbolte. Skroget blev i efteråret vendt på hovedet igen og understøttet af en trækonstruktion. Nu kunne der lamineres indvendigt under dækket, hovedskoddet imellem kahyt og forkahyt blev monteret og udvendigt på bunden blev kølbladet glasset fast. Skroget blev spartlet og pudset i løbet af efteråret 2002 og var færdigt udvendigt til jul. Modellen til torpedoen blev færdig i februar 2003 og leveret til blystøberiet. I løbet af foråret 2003 blev skroget med det lange kølblad vendt for tredje gang og torpedoen i bly blev monteret. Dækket blev spartlet, cockpittet blev lagt op og spartlet. Båden blev malet og monteret med beslag. Søsætningen fandt sted d. 25. juni 2003. Efter sommerens testsejladser starter i efteråret 2003 den indvendige aptering og de endelige finpudsninger af de udvendige detaljer.